Скрипторий: Monster - kun (tian xia world guide)
Назад к списку всех объектов Tian Xia World GuideКак это работает
Это страница объекта Скриптория, в первой части показан ее статус и вывод оригинального объекта.Объект может иметь следующие статусы: Нет перевода, В работе, На проверке и Переведено.
-
Если объект в статусе "Нет перевода", то любой зарегистрированный пользователь может взять этот объект себе в работу - тогда для него откроется вторая часть этой страницы с редактором. Обратите внимание, что текст объекта представлен в виде HTML текста. Вам не нужно умение писать html код, но самое минимальное умение его читать - да.
После того как вы взялись за перевод этот объект закрепляется за вами на 3 дня. Если в течение этого времени вы не отправите свой перевод, то статус объекта скинется обратно в "Нет перевода" и он снова станет доступен для других пользователей.
Одновременно один пользователь не может иметь в работе более 5 объектов (объекты "На проверке" не учитываются), это количество считается по всем источникам в Скриптории. - Если вы взялись за перевод, то объект получит статус "В работе" и откроет для вас редактор полей этого объекта, подробная информация будет внутри этого раздела (там много).
- После отправки перевода объект перейдёт в статус "На проверке". Администратор проверит перевод, внесёт коррективы при необходимости и утвердит перевод. Если всё очень плохо, то перевод будет отклонён.
- Если объект в статусе "Переведено", то одобренный перевод будет отображен на этой странице, а сам Источник станет на шаг ближе к завершению. Когда Источник будет завершен и размещён в общей базе данных, автор перевода будет указан на сайте на странице этого объекта как пользователь, предоставивший перевод.
СТАТУС:
На проверке от пользователя SeVeNssEvEnMonster - kun (tian xia world guide)
Kun
Creature 14
Description
Hungry and resentful, the malevolent kuns are mythological fish monsters that dwell in the remotest, coldest depths of the ocean. These massively powerful creatures could easily rule a subaquatic domain if they cared to, but kuns are also famous for their total self-absorption and complete ambivalence toward other forms of life. Kuns remain as far away from other creatures as they can, subsisting on only their own icy hatred. They can consume and digest prey, but such feedings are incidental or driven more by spite than any physical need. Most kuns remain ignorant and uncaring, keeping themselves in the dark and disregarding any signs of life around them except to occasionally lash out when disturbed.
The kun hunts at the bottom of the cold, dark sea. But if shown the light of the sun, a kun begins to understand that it dwells within a different, bigger world. When flocks of birds or schools of fish cast their dappled shadows upon a kun, they might grow weary of their solitude or become curious about the realm above.
Recall Knowledge - Beast ( Arcana, Nature): DC 34
Unspecific Lore: DC 32
Specific Lore: DC 29
The kun hunts at the bottom of the cold, dark sea. But if shown the light of the sun, a kun begins to understand that it dwells within a different, bigger world. When flocks of birds or schools of fish cast their dappled shadows upon a kun, they might grow weary of their solitude or become curious about the realm above.
Recall Knowledge - Beast ( Arcana, Nature): DC 34
Unspecific Lore: DC 32
Specific Lore: DC 29
Source Tian Xia World Guide
Perception +27; darkvision, light blindness, wavesense 60 feet
Languages Thalassic; (can't speak any language)
Skills Acrobatics +25, Athletics +29, Intimidation +22, Survival +25
Str +8, Dex +4, Con +7, Int +1, Wis +5, Cha +4
AC 36; Fort +29, Ref +24, Will +23
HP 230; Resistances cold 10; Weaknesses holy 10
Spite Trigger A creature within reach of the kun's tail uses an action to heal or help anyone else Effect The kun bats the triggering creature away with their tail, making a tail Strike against the creature. On a hit, the action is disrupted and the creature is pushed 10 feet.
Speed swim 40 feet
Melee jaws +28 [+23/+18] ( reach 15 feet), Damage 3d12+14 piercing plus Grab and heart of darkness Melee tail +28 [+23/+18] ( reach 20 feet, sweep), Damage 3d12+14 bludgeoning Primal Innate Spells DC 32; 7th darkness (at will), wall of ice; 5th control water (at will)
Funnel ( cold, primal, water) The kun inhales violently, sucking in heat and all creatures in the water in a 60-foot cone. Creatures take 10d8 cold damage and must attempt a DC 33 Fortitude save. The kun can't Funnel again for 1d4 rounds.
Critical Success The creature is unaffected.
Success The creature takes half damage.
Failure The creature takes full damage and is pulled 30 feet toward the kun.
Critical Failure The creature takes double damage and is pulled 60 feet toward the kun. Heart of Darkness Whenever the kun makes a jaws Strike from within an area of darkness, their jaws deals an additional 2d6 spirit damage and gains the unholy trait. Swallow Whole ( attack) Huge, 3d12+7 bludgeoning, Rupture 30
Perception +27; darkvision, light blindness, wavesense 60 feet
Languages Thalassic; (can't speak any language)
Skills Acrobatics +25, Athletics +29, Intimidation +22, Survival +25
Str +8, Dex +4, Con +7, Int +1, Wis +5, Cha +4
AC 36; Fort +29, Ref +24, Will +23
HP 230; Resistances cold 10; Weaknesses holy 10
Spite Trigger A creature within reach of the kun's tail uses an action to heal or help anyone else Effect The kun bats the triggering creature away with their tail, making a tail Strike against the creature. On a hit, the action is disrupted and the creature is pushed 10 feet.
Speed swim 40 feet
Melee jaws +28 [+23/+18] ( reach 15 feet), Damage 3d12+14 piercing plus Grab and heart of darkness Melee tail +28 [+23/+18] ( reach 20 feet, sweep), Damage 3d12+14 bludgeoning Primal Innate Spells DC 32; 7th darkness (at will), wall of ice; 5th control water (at will)
Funnel ( cold, primal, water) The kun inhales violently, sucking in heat and all creatures in the water in a 60-foot cone. Creatures take 10d8 cold damage and must attempt a DC 33 Fortitude save. The kun can't Funnel again for 1d4 rounds.
Critical Success The creature is unaffected.
Success The creature takes half damage.
Failure The creature takes full damage and is pulled 30 feet toward the kun.
Critical Failure The creature takes double damage and is pulled 60 feet toward the kun. Heart of Darkness Whenever the kun makes a jaws Strike from within an area of darkness, their jaws deals an additional 2d6 spirit damage and gains the unholy trait. Swallow Whole ( attack) Huge, 3d12+7 bludgeoning, Rupture 30